Äntligen Här!!

                                                                                       HEJ!!
                                                                Alexander har äntligen kommit.
                                                              Allt började hemma på lördags kvällen
                                                             då jag började få värkar och slemmproppen 
                                                            gick. Värkarna vart väldigt kraftiga under
                                                            kvällen och natten så lördags natten mot 
                                                           söndagen sov jag ingenting för jag hade värkar 
                                                           exakt hela natten och det va jobbigt men helt 
                                                           klart värt de. För när min snutt vaknade så sa jag
                                                           att vi måste nog ringa förlossningen för jag har haft
                                                           värkar hela natten och de vill inte ge med sig och
                                                           jag orkar inte mer för jag e jätte trött.Så jag ringde
                                                           förlossningen och förklarade hur jag mådde och hur
                                                           jag kännde mig och dom tyckte att jag skulle komma
                                                           in direkt för att dom ville ha koll på hur allt låg till med
                                                         mig och bebben. Så vi kom in till förlossningen vid 12:10
                                                         på eftermiddagen och vi fick ett rum 12:30 och sen vart
                                                         det full fart med både värkar och ålla möjligt.14:15 kom de
                                                         ny personal och hon skulle börja med att undersöka mig så 
                                                         hon visste lite mer vad som händer och sker. och det kom
                                                       fram att jag var öppen 5cm och fick stanna kvar.så vi vart 
                                                       jätte glada och mellan alla värkar. *sen sa hon att 16:15 
                                                       kommer jag tillbaka och undersöker dig igen* så får vi se
                                                     om det har hänt något mer. och det hade inte hänt så mycket
                                                    men 16:30 bestämmde dom sig för att sticka hål på vattnet så
                                                    allt skulle gå lite fortare. och det gjorde de 1timme&20min 
                                                   senare e han född alltså 17:52 å allt gick jätte bra från början till
                                                   slut.jag var envis också för jag skulle inte ha någon bedövning eller 
                                                    så alls men jag hade tydligen tjatat om kejsarsnitt för att de gjorde
                                                   så ont. men ingen bedövnig skulle jag ha iaf. 
                                                  Nu kommer det en massa bilder från förlossningen och efteråt.   

                                                               

                                                               

                                                               
                                                                 våran lilla ängel vägde 3345kg och
                                                                 va 50cm lång när han kom till världen
                                                                 Det kommer komma mer bilder på
                                                                våran lilla ängel lite senare i kväll.
                                                               


                                                              

                                                             
                                                                     
                                                              

Kommentarer
Postat av: Veronica

Åhh grattis gumman,va kul!!
Hur mkt vägde han och hur lång var han?

2008-05-31 @ 17:44:51
URL: http://vera82.blogg.se
Postat av: Sooz

Åååhh grattis :D vi e så glada för er skull :D ser fram emot o träffa den lilla sötisen :P kraaaam sooz,jb o bosse

2008-05-31 @ 18:03:50
Postat av: Grandinar'n

Men lilla söta gumman!
Blev så glad när jag fick ditt mess dagen efter han föddes. Han är så fin! :) Kan inte sluta säga grattis... GRATTIS till er båda!!! =)

Måste få se sötisen ngn gång. Du kan väl hojta till om ni ska till Knivsta ngn gång?

Puss!

2008-06-02 @ 21:19:58
URL: http://ceekaay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0